Зимна обстановка на територията на Софийска област на 06.01.2017 г.

Температурите на въздуха в Софийска област са в интервала от -10 °С до -1 °С. Сняг вали в цялата област, както и на АМ „Тракия“ и АМ „Хемус“.

Ограничено е движението на МПС над 12 тона на територията на цялата Софийска област. Пътната мрежа е проходима при зимни условия.

От Областно пътно управление-София информират още, че към 16:30 часа е ограничено движението на тежкотоварни автомобили над 12 т., поради почистване на път III-822 Ихтиман-Самоков и път II-62 Самоков-Дупница. Временно движението по път I-6, в района на Елин Пелин се осъществява в една лента, в участъка от км 138 до км 139, поради ПТП.

Пътните настилки по републиканската мрежа и автомагистралите на територията на Софийска област са мокри, по високите места леко заснежени и се обработват. Няма ограничения на видимостта поради мъгла. 46 броя машини почистват републиканската пътна мрежа на територията на Софийска област.

Водоподаването в населените места от Софийска област е нормално.

ЧЕЗ Разпределение отменя всички планирани ремонти на електроразпределителната мрежа на територията, обслужвана от дружеството, обявени за следващата седмица. До нормализиране на метеорологичната обстановка и за осигуряване комфорта и сигурността на гражданите, Дружеството ще извършва само неотложни дейности по електроразпределителната мрежа като авариен ремонт на енергийни съоръжения и подмяна на повредени електромери.

Компанията съветва каква да бъде реакцията в случай на прекъсване на електрозахранването в резултат на тежка метеорологична обстановка:

1. Препоръчително е клиентите винаги да поддържат зареден мобилен телефон или таблет, така че при прекъсване на електрозахранването да могат да реагират.

2. При прекъсване на електрозахранването е желателно клиентите първо да погледнат дали околните блокове или къщи имат електричество. ЧЕЗ Разпределение е монтирала устройства за дистонционен мониторинг на мрежата, за да получава навреме информация за мащабни аварии. Компанията препоръчва на клиентите да използват денонощната телефонна линия 0700 10 010 единствено при локални повреди и прекъсвания на електрозахранването, тъй като при засегнат голям брой потребители ЧЕЗ Разпределение вече е информирана.

3. Важно е да се подава ясна и точна информация в колцентъра. Сред данните, които могат да бъдат поискани от служителите на ЧЕЗ, са клиентски номер или ИТН на клиента, точен адрес, както и къде се намира електромерът.

4. Клиентите биха могли да използват автоматичното меню на денонощния телефон, което е достъпно на бутон 3. По този начин те ще получат информация за районите с прекъснато електрозахранване, без да се налага да изчакват свързване с оператор.

В случай на прекъсване на електрозахрането на разположение на клиентите е онлайн функцията на сайта на ЧЕЗ Разпределение България „Аварии, текущи ремонти и планирани прекъсвания“, където и през мобилен телефон или таблет на адрес cez-rp.bg, могат да получат информация в реално време за прекъсванията на електрозахранването, както и очакваното време за неговото възстановяване. Клиентите на ЧЕЗ могат да получат допълнителна информация и на денонощната линия 0700 10 010.