Областната администрация прекратява изискването на Удостоверения за наличие или липса на задължения
От 1 януари 2017 година Областната администрация на Софийска област не изисква от ползвателите на административни услуги да представят Удостоверение за наличие или липса на задължения от органите по приходите. Това важи както за изпълнителите по ЗОП, така и за всички граждани – ползватели на услугите.
Областната администрация на Софийска област е една от първите в страната, в които облекчаването на административните процедури става възможно.
Това се дължи на доброто взаимодействие и координация между екипите на Териториалната дирекция на НАП-София и Областната администрация, както и на нова електронна услуга на НАП, чрез която с квалифициран електронен подпис Удостоверения за наличие или липса на задължения ще бъдат изисквани по служебен път от държавните администрации като компетентен орган по комплексно административно обслужване.
Освен че промените са ключова част от въвеждането на комплексно административно обслужване, те значително ще улеснят както ползвателите на услуги, така и служителите в администрациите. Информация за предоставянето и използването на новата услуга от компетентните органи е публикувана на официалната интернет страница на НАП www.nap.bg.